Název:
Roelandt Savery: Ráj. Náboženské a myšlenkové pozadí rudolfinské Prahy a jeho odraz v tvorbě Roelandta Saveryho.
Překlad názvu:
Roelandt Savery: Paradise. Religious and intellectual background of Rudolphine Prague and its reflection in the work of Roelandt Savery.
Autoři:
Moučková, Jaroslava ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je drobnou studií jednoho obrazu a jeho ikonografického námětu. Vychází z prostředí vzniku a zabývá se tématem, které dosud nebylo souborně zpracováno. I zde je zájem autora limitován daným obdobím, jen lehce zasahuje do následující generace, aby bylo možné ukázat ikonografické souvislosti. Na základě nových zjištění určuje dílo jako vladařskou objednávku a tím ho staví do nových významových vztahů. Na závěr se zamýšlí nad okolnostmi vzniku díla a možným způsobem, jakým se dostalo do pražských sbírek.This is a short study on the iconographic theme of above mentioned painting. The thesis deals with a topic that has not yet been comprehensively processed. Here, the interest of the author given limited period only slightly extends into the next generation (after Savery) in order to show the iconographic context. Based on the new findings, identifies work as the ruler's order, and that puts the painting in new semantic relationships. In conclusion reflects on the circumstances of the work and the possible way of petting into Prague's collections.
Klíčová slova:
rudolfínská krajinomalba - manýrismus - námět Ráj - alchymie v baroku - Roelandt Savery; Mannerism - Baroque Rudolphinian landscape -Subject Paradise - Alchemy in the Baroque period- Roelandt Savery