Název:
Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem
Překlad názvu:
Czech didactic materials for teaching biology to language minority students
Autoři:
Špalová, Zuzana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá vzděláváním cizinců a tvorbou didaktických materiálů pro žáky druhého stupně základních škol, kteří hovoří odlišným mateřským jazykem. Práce mapuje a porovnává přístupy ke vzdělávání cizinců v České republice a ve Spojených státech amerických. Autorka popisuje metodiku tvorby a využití speciálních pracovních listů, které mají těmto žákům napomoci v překonání jazykové bariéry a osvojení si důležitých poznatků ze specializovaných předmětů. V rámci diplomové práce jsou výše uvedené pracovní listy ověřovány na referenčním vzorku žáků jak z hlediska postoje žáků k práci s pracovními listy, tak z hlediska využívání informačních zdrojů a lingvistických pomůcek v těchto pracovních listech. KLÍČOVÁ SLOVA: výuková strategie, vyučovací metody, pracovní listy, vzdělávání cizincůThis thesis is devoted to teaching of foreigners and creation of didactic materials for students of 2nd level of elementary schools with Czech as a second language. The thesis surveys and compares approaches to teaching foreigners in the Czech Republic and the USA. The author of the thesis describes methodology of the creation and use of special work materials for students determined to help them overcome language barriers and acquire the knowlede of specialized subjects. In the thesis, above entioned work materials are attested in refferential specimen for both, the attitude of the students to work with the materials and the use of informational resources and linguistic utilities included in the materials. KEYWORDS: instructional strategy, teaching methods, working-papers, non-native-speaking pupils
Klíčová slova:
klíčové kompetence; vyučovací metody; výuková strategie; instructional strategy; key competencies; teaching methods