Název:
Budova autobusového terminálu - statické řešení
Překlad názvu:
Bus terminal building - static analysis
Autoři:
Fišman, David ; Jurík,, Michal (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá stavebním a konstrukčním řešením projektu autobusového terminálu v Liberci. Budova je tvořena třemi podlažími s různou funkcí. Z hlediska konstrukčního tvaru je budova po celé délce tvořena průřezem dvoupatrové, nesymetrické, oboustranně zavěšené konzoly. Hlavní nosná konstrukce střechy se po celém svém obvodu podílí na únosnosti níže položeného stropu pomocí soustavy táhel. Návrh byl založen na studii proveditelnosti projektu, která stanovila koncepci vzhledu konstrukce. Hlavním cílem práce byl návrh řešení nosné konstrukce, provedení statické analýzy, dimenzování a posouzení metodou mezních stavů dle odpovídajících ČSN EN. Výsledné řešení nosné konstrukce kombinuje zejména železobetonové prvky, které jsou dále vhodně doplněny o montované prvky ocelové. Železobetonové konstrukce jsou ve výsledném řešení prováděny z části monoliticky a z části formou prefabrikace. Pro nejvíce zatížený konzolový průvlak střechy byla navržena železobetonová a předpjatá varianta. Práce byla ve svém rozsahu zhotovena v BIM kompatibilním provedení.
The master's thesis deals with the construction and design solution of the bus terminal project in Liberec. The building consists of three floors with different functions. In terms of structural shape, the entire length of the building consists of a cross-section of a two-storey, asymmetrical cantilever suspended on both sides. The main load-bearing structure of the roof contributes along its entire circumference to the load-bearing capacity of the lower ceiling by a system of ties. The design was defined by a feasibility study of the project, which established the concept of the appearance of the structure. The main target of the thesis was to design the solution of the load-bearing structure and then perform static analysis, dimensioning and assessment by the method of limit states according to the corresponding ČSN EN. The solution of the construction consists mainly of reinforced concrete elements which are suitably combined with steel parts. Elements of reinforced concrete are designed as monolitic or prefabricated. For the most loaded two-sided cantilever was designed reinforced concrete variant and prestressed variant. The thesis was made in its extent in a BIM compatible design.
Klíčová slova:
Autobusový terminál; BIM; informační model budovy; monolitická konstrukce; oboustranná konzola; prefabrikovaná konstrukce; průvlak; zavěšená konzola; BIM; building information model; Bus terminal; die; monolithic construction; prefabricated construction; suspended console; two-sided cantilever
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/203621