Original title:
Vizualizace a editace voxelů pro 3D tisk v real-time
Translated title:
Real-time voxel visualization and editing for 3D printing
Authors:
Kužel, Vojtěch ; Rittig, Tobias (advisor) ; Kondapaneni, Ivo (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In this thesis, we explore detailed voxel scene compression methods and editing thereof with the goal to design an interactive voxel viewer/editor, for e.g. a 3D printing appli- cation. We present state-of-the-art GPU compatible data structures and compare them. On top of the chosen data structure, we build standard editing tools known from 2D, capable of changing voxel color in real-time even on lower end machines. 1V této práci prozkoumáváme kompresní metody detailních voxelových scén a jejich úpravy s cílem navrhnout interaktivní voxelový prohlížeč/editor pro e.g. aplikace na 3D tisk. Předkládáme moderní datové struktury kompatibilní s použitím na grafických kartách a porovnáváme je. Jako nadstavbu nad námi vybranou datovou strukturou přidáváme standardní upravovací nástroje známé ze 2D, které jsou schopny upravovat barvu voxel u v reálném čase i na méně výkonných strojích. 1
Keywords:
voxels|real-time rendering|GPU accelerated rendering|compression; voxely|real-time rendering|GPU-akcelerovaný rendering|komprese
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/148776