Název:
Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice
Překlad názvu:
Further education of teachers teaching physical education at elementary and high schools in the Czech Republic
Autoři:
Hájek, Daniel ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice Cíle: Jedním z cílů diplomové práce bylo analyzovat současnou nabídku akreditovaných vzdělávacích akcí DVPP pro oblast tělesné výchovy. Zajímaly nás údaje týkající se zaměření a forem akcí, hodinové dotace, počtu očekávaných účastníků a účastnického poplatku. Dalším cílem práce bylo zjistit, jaká stanoviska zaujímají učitelé tělesné výchovy vzhledem k jejich dalšímu průběžnému vzdělávání. Mimo jiné nás zajímalo, jak často se tohoto vzdělávání účastní a jaké formy vzdělávacích akcí jim přijdou nejvhodnější vzhledem k předmětu tělesná výchova. Metody: V první fázi byla analyzována data získaná z databází udělených akreditací v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) spravované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Data v další části práce byla získána pomocí vlastního dotazníkového šetření, kterého se účastnili učitelé základních a středních škol vyučující tělesnou výchovu. Celkově bylo osloveno 700 škol (25 základních a 25 středních škol ze všech krajů České republiky). Výsledky: Nejvíce akreditovaných vzdělávacích akcí bylo zaměřeno na zdravotní TV, bylo pořádáno pro 10 - 12 účastníků a trvalo 5 - 6 hodin. Nejčastěji za tyto akce účastníci zaplatili poplatek ve...Title: Further education of teachers teaching physical education at elementary and high schools in the Czech Republic Objectives: One of the aims of this diploma thesis was to analyse the current offer of accredited educational events DVPP (further education of educational workers) in the field of physical education. We were interested in data concerning the form and focus of events, hourly subsidy, number of expected participants, and participation fee. Another aim of this thesis was to find out what attitude teachers of physical education have in relation to their further continuous education. Among other things, we were interested in how often they participate in this education and what forms of educational events they find most suitable regarding the subject of physical education. Methods: In the first phase, the data obtained from the databases of granted accreditations in the DVPP system managed by the Ministry of Education, Youth and Sports, were analysed. The data in the next part were obtained using an own questionnaire survey, which elementary and high school teachers of physical education have participated in. A total of 700 schools were addressed (25 elementary schools and 25 high schools from all regions of the Czech Republic). Results: Most accredited educational events were focused...
Klíčová slova:
akreditované vzdělávací akce; analýza nabídky; celoživotní vzdělávání; další vzdělávání pedagogických pracovníků; průběžné další vzdělávání; accredited educational events; analysis of the offer; continuous further education; further education of pedagogical staff; lifelong learning