TY - THES TI - Simulace v Unity TT - Simulation in Unity AU - Kropáček, Vojtěch AB - This thesis builds upon a recent surge in popularity of entity component system architecture for game development. The goal of this thesis is to create an ecosystem simulation application in the Unity engine. The advantages of using Entity Component System architecture are explained, with attributes and differences compared to a more traditional approach. The Entitas framework is used inside the Unity engine to power a simulation. The finished product emulates Lotka-Volterra equations, also known as the predator-prey equations. Final findings are presented as graphs that follow expectations. This work gives in depth knowledge about Entity Component System architecture, especially focusing on its specifics in the Entitas framework implementation. It also summarizes an approach to creating a simple ecosystem and the findings of multiple simulations. AB - V této práci je stavěno na nedávném vzestupu popularity entity komponent systémů v oblasti vývoje her. Cílem práce je vytvořit aplikaci simulující ekosystém v programu Unity engine. V práci se nachází popis výhod entity komponent system architektury, atributy a rozdíly oproti tradiční architektuře. Pro běh simulace byl využit framework s názvem Entitas uvnitř Unity enginu. Dokončená implementace emuluje Lotka-Volterra rovnice, také známy pod názvem rovnice lovec-kořist. Nálezy simulace jsou prezentovány v grafech, které splnují očekávání. Práce také poskytne hlubší porozumění entity komponent system architektury a její specifikace v rámci implementace Entitas frameworku. Shrnuje jeden z přístupů k tvoření jednoduchého ekosystému a výsledné nálezy z proběhlých simulací. UR - http://hdl.handle.net/11012/201120 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-449161 A2 - Vlnas, Michal A2 - Milet, Tomáš LA - eng KW - Komponentní systém KW - Composition over inheritance KW - Kompozice nad dědičností KW - Entitní systém KW - Entitas KW - Ekosystém KW - Ecosystem KW - Simulace KW - Kompozice KW - Simulation KW - Unity KW - Game design KW - ECS KW - Data oriented design KW - Composition KW - Entity Component System KW - Herní návrh KW - Datově orientovaný návrh KW - Component system KW - Entity system KW - C\# PY - 2021 PB - Vysoké učení technické v Brně‎, Antonínská 548/1, 601 90 Brno, http://www.vutbr.cz/ ER -