Original title:
Stanovení obchodní strategie vybraného podniku služeb
Translated title:
The assessment of business strategy in the selected travel agency
Authors:
KOLÁŘOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé diplomové práce je analýza stávající obchodní strategie zkoumaného subjektu. Na základě podrobné analýzy marketingu, konkurence a pozice cestovní kanceláře na trhu je vytvořena nová obchodní strategie, prostřednictvím které je na trh zaveden nový produkt cestovní kanceláře - zájezd. Nový zájezd je vytvořen na základě dotazníkového šetření, které vyjadřuje potencionální zájem spotřebitelů o určitý produkt.The main aim of my thesis is analysis of actuall business strategy of searching subject. The chosen company is travel agency Beryreisen.By the concrete analysis of marketing, business competition and market position of travel agency is created new business strategy, which presents a new product of travel agency. New product is created by the questionnaires made according to consumer´s preferences in turism.
Keywords:
analysis; business strategy; customer; product; service; travel agency; analýza; cestovní kancelář; obchodní strategie; produkt; služba; zákazník Citation: KOLÁŘOVÁ, Veronika. Stanovení obchodní strategie vybraného podniku služeb. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/5707