TY - THES TI - Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha TT - Analysis of the current offer of leisure activities with focus on physical activity for primary school pupils with special needs in Prague AU - Nováková, Eva AB - Title: Analysis of the current offer of leisure activities with focus on physical activity for primary school pupils with special needs in Prague Objectives: The main objective of this work is to analyze the services offered in the field of leisure activities with focus on sports and physical activity (PA) for primary school pupils with special educational needs (SEN) in Prague. Methods: We use two sources of data in our qualitative research. The first source is data obtained from the analysis of the Ministry of Education, Youth and Sports specifically for this research. The second source of data is a modified survey questionnaire created by Linhartova (2018). The questionnaire responses were obtained from 49 respondents, who were managers of centers and instructors of PA who provide leisure PA in Prague. Results: The research discovered insufficient support for PA among Prague primary school pupils with SEN in their free time. It turned out that on the one hand the offer of provided PA is not adapted to children with SEN and in the same way the offered activities are used by these children only to a very small extent, where it is more about individuals. The study also points to a set of barriers limiting the implementation of these PA. We identified obstacles in the area of insufficient... AB - Název: Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je provést analýzu nabízených služeb v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na sport a pohybovou aktivitu (PA) pro pražské žáky základních škol (ZŠ) se speciálními vzdělávacími potřebami. Metody: V rámci našeho kvalitativního výzkumu využíváme dva zdroje dat. Prvním zdrojem jsou data získaná z analýzy MŠMT speciálně pro tento výzkum. Druhým zdrojem dat je modifikovaný anketní dotazník, který byl vytvořen Linhartovou (2018). Anketní dotazník byl vyplněn 49 respondenty, vedoucími pracovníky center a instruktory zajišťujícími volnočasové PA na území hl. m Praha. Výsledky: V rámci výzkumu byla zjištěna nedostatečná podpora PA u pražských žáků ZŠ se speciálními potřebami (SP) v jejich volném čase. Ukázalo se, že jednak nabídka poskytovaných pohybových kroužků není přizpůsobena dětem se speciálními potřebami a stejně tak nabízené kroužky PA jsou využívány těmito dětmi jen ve velmi malé míře, kde se jedná spíše o jednotlivce. Studie také poukazuje na soubor bariér omezující realizaci těchto pohybových a sportovních aktivit. Překážky jsme identifikovali v oblasti nedostatečné kvalifikace vedoucích pracovníků... UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-446930 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/126931 A2 - Půlpán, David A2 - Daďová, Klára LA - cze KW - mimoškolní výchova KW - extracurricular education KW - recreology KW - inclusion KW - disability KW - leisure activities KW - inkluze KW - pohybové kroužky KW - adapted physical activities KW - zdravotní znevýhodnění KW - podpůrná opatření KW - rekreologie KW - support measures KW - aplikované pohybové aktivity PY - 2021 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -