Název:
Design souboru aktivit podporujících well-being vysokoškolských učitelů
Překlad názvu:
The design of kit of activities promoting well-being of university teachers
Autoři:
Brlicová, Natalie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je vytvoření souboru aktivit pro vysokoškolského učitele, které budou mít potenciál ke zlepšení pracovního života učitele a celkově well-being. Teoretická část práce obsahuje poznatky o well-being, jeho determinanty, zdroje, ale také rozebírá well-being ve spojitosti se zdravím. Další kapitoly teoretické části se zabývají problematikou osobní změny well-being, tedy jak může sám jedinec well-being pozitivně nebo negativně ovlivnit. Dále jsou v teoretické části zahrnuta témata well-being na pracovišti a vytváření zdravého pracovního prostředí. V poslední a jedné z nejdůležitějších kapitol teoretické části je rozebírána problematika well-being u vysokoškolského učitele, tedy co utváří a ovlivňuje jeho well-being. Praktická část se zabývá návrhem aktivit na zlepšení well-being vysokoškolského učitele. Tyto aktivity jsou vytvořené na základě rešerše z odborné literatury. Praktická část se skládá ze dvou hlavních částí. První část obsahuje návrhy na aktivity pro zlepšení well-being vysokoškolského učitele, které si vysokoškolský učitel sám zařazuje do pracovního i osobního života. V druhé části jsou navržené aktivity, které taktéž vedou ke zlepšení well-being vysokoškolského učitele, ale i celkového pozitivního klimatu na pracovišti. Aktivity v druhé části musí zařadit na pracovišti...The aim of the diploma thesis is to create a set of activities for university teachers that will have the potential to improve the working life of teachers and overall, well-being. The theoretical part of the thesis contains knowledge about well-being, its determinants, sources, but also well-being in connection with health. The next part of the theoretical part deals with the issue of personal change of well-being, how an individual can positively and negatively affect well-being. Furthermore, the theoretical part includes the topics of well-being in the workplace and creating a healthy work environment. In the last and one of the most important chapters of the theoretical part, the issue of well-being in university teachers is discussed, what shapes and influences his well-being. In the practical part there is a design of set of activities to improve well-being of university teachers. These activities are created on the basis of a search of professional literature. The practical part consists of two main parts. The first part contains suggestions for activities to improve the well-being of the university teachers, which the university teacher himself includes in his work life and personal life. In the second part, activities are also reaching to the improvement of well-being of university...
Klíčová slova:
akademické prostředí; duševní zdraví; fyzické zdraví; Osobní pohoda; osobní pohoda v práci; sociální zdraví; vysokoškolský učitel; vysoká škola; zaměstnání; academic environment; employment; mental health; physical health; social health; university; university teacher; Well-being; well-being at work