Original title:
Vliv marketingové komunikace na chování zákazníka v prostředí kaváren
Translated title:
The Influence of Marketing Communication on Customer Behavior in Cafés
Authors:
Morkesová, Zuzana ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na chování zákazníka. Definuje marketing, marketingový mix, komunikační mix se zaměřením na sociální sítě. Její součástí jsou pohledy dvou stran – pohled majitele či marketéra kavárny a zároveň vnímání daného tématu zákazníkem a analýza daných pohledů. Poslední část práce je zaměřena na doporučení efektivní marketingové komunikace pro kavárny.
The bachelor thesis deals with marketing communication and its affect on customer behavior. It defines marketing, marketing mix and communication mix, focusing on social media. The thesis have two sides – one with cafe owners and their opinion on marketing activity and second descibing the customer’s point of view on the situation and their opinion on marketing. Last part of the thesis is focused on recommendations for marketing communication for cafés.
Keywords:
cafés; customer behavior; gastronomy; marketing; marketing communication; marketing communication at cafés; sales promotion; chování zákazníka; gastronomie; kavárny; marketing; marketingová komunikace v kavárnách; marketingové komunikace; podpora prodeje
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/200057