Název:
Navigace uvnitř budov v rozšířené realitě
Překlad názvu:
Indoor Navigation in Augmented Reality
Autoři:
Rainoch, Oliver ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá využitím rozšířené reality pro navigaci v budovách. Cílem je vytvořit mobilní aplikaci s prvky rozšířené reality pro navádění uživatele. K určení polohy jsou využity vizuální markery a technologie SLAM. Výsledná aplikace je implementována s pomocí knihovny ARCore a herního enginu Unity. Uživatel naskenuje marker, vybere hledanou místnost a pomocí plánku a šipky v rozšířené realitě je naváděn k cíli. Díky této aplikaci je možné se efektivně a snadno dostat k hledané místnosti. Testování uživatelské zkušenosti a experimenty s výslednou aplikací probíhaly v budově Centrum Univerzita Tábor na šesti účastnících. Použité principy mohou být využity k navigování i v rozsáhlých areálech škol, společností a skladech.
This paper presents the use of augmented reality for indoor navigation. The aim is to create a mobile application with elements of augmented reality for user guidance. Visual markers and SLAM technology are used to determine a position. The resulting application is implemented utilising the ARCore library and the Unity game engine. The users scan the marker, selects the room which they are looking for, and are guided to the destination by map and an arrow in augmented reality. The current application aids the user in finding a room the need efficiently and with ease. Testing of the user experience and experiments with the resulting application took place in the building of the Centrum Univerzita Tábor with six participants. The same mechanics can be used for navigating users in various large environments ranging from schools and companies to warehouses.
Klíčová slova:
ARCore; C#; mobilní aplikace; navigace uvnitř budov; rozšířená realita; Unity; ARCore; augmented reality; C#; indoor navigation; mobile application; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199427