Original title:
Mobilní aplikace pro demonstraci řešení Rubikovy kostky
Translated title:
Rubix Cube Demonstration on Mobile Platforms
Authors:
Gajdoš, David ; Zbořil, František (referee) ; Zbořil, František (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na tři hlavolamy odvozené z Rubikovy kostky. Cílem je vytvořit aplikaci pro operační systém Android, která uživateli umožní nasnímat stěny hlavolamu.Po správném nasnímání barevné konfigurace celého hlavolamu nalezne aplikace sekvenci pohybů vedoucí k jeho vyřešení. Tato sekvence je v textové i vizuální podobě následně uživateli prezentována a aplikace uživatele vede jednotlivými kroky až k vyřešenému stavu.
This thesis describes three Rubik's cube like puzzles. The goal is to create Android application which allows users to scan sides of a puzzle. After successfully scanning all sides of a puzzle, the application finds sequence of moves needed to perform to solve the puzzle.This found sequence is then textually and visually presented to the user. The application then guides the user through individual moves until the puzzle is solved.
Keywords:
Android; Convolutional neural networks; MobileNetV2; OpenCV; Pyraminx; Rubik's domino; Slimtower; TensorFlow; Android; Konvoluční neuronové sítě; MobileNetV2; OpenCV; Pyraminx; Rubikovo domino; Slimtower; TensorFlow
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199415