Original title:
Herní demo v Unity
Translated title:
Game Demo in Unity
Authors:
Timko, Jakub ; Matýšek, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvoření herního dema v herním enginu Unity. Demo se skládá ze dvou částí. První částí je hra samotná, kde hráč ovládá kuličku, se kterou překonává překážky. Druhou částí je editor, který umožňuje vytváření dalších úrovní hry. V práci lze najít stručné rozebrání existujících her s podobnou tématikou a porovnání herních enginů. Rovněž se zde nachází popis návrhu a implementace obou částí dema.
The aim of this thesis is to develop a game demo using the Unity game engine. The demo consist of two parts. The first part is the game itself, where player controls a ball, with which he overcomes obstacles. The second part is a game editor, which serves to create additional levels of the game. The thesis contains a brief analysis of existing games with similar themes as well as a comparison of game engines. It also contains a description of the design and implementation of both parts of the demo.
Keywords:
C#; command pattern; computer game; editor; game; game demo; level creation; obstacle course; PlayerPrefs; runtime editor; Unity; Unity3D; C#; command pattern; editor; herní demo; hra; PlayerPrefs; počítačová hra; překážková dráha; runitme editor; Unity; Unity3D; vytváření levelů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199343