Original title:
Rozvoj značky zaměstnavatele ve vybrané společnosti
Translated title:
Development of the Employer Brand in the Selected Company
Authors:
Kosíková, Žaneta ; Gambová, Jana (referee) ; Konečný, Štěpán (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na téma Employer Branding, kdy v teoretické části jsou popsány možnosti budování značky a jejího vylepšování. V části praktické se nachází popis vybrané společnosti a popis aktuální situace ve společnosti. Následně je proveden interní i externí výzkum značky společnosti jako zaměstnavatele, kdy se zaměřuje na brněnský závod. V práci jsou podle výsledků analytické části identifikovány nedostatky a navrženy možnosti k jejich zlepšení.
The diploma thesis focuses on the topic of Employer Branding, where the theoretical part describes the possibilities of building a brand and improving it. The practical part contains a description of the selected company and a description of the current situation in the company. Subsequently, internal and external research of the company's brand as an employer is carried out, focusing on the Brno enterprise. According to the results of the analytical part, issues are identified and possibilities for their improvement are suggested.
Keywords:
Brand Management; Employer Branding; Headhunting; Human Resources; Human resources marketing; Recruitment; headhunting; lidské zdroje; management značky; personální marketing; Recruitment; Značka zaměstnavatele
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197504