Název:
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Překlad názvu:
Electrically powered plane conceptual design
Autoři:
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
The master’s thesis deals with conceptual design of a new electrically powered aircraft as assignment for Evektor, s.r.o. company. In the first part of thesis there is more detailed elaboration of small aircraft statistics and their comparison. Thesis then concentrates on assigned parameters and requirements for design. Next section continues with the most important part of thesis, which is optimization of wing used for aircraft design and also analysis of its characteristics. The problematics of preliminary verification of flight performances as well as aircraft dimension design and follow-up weight analysis with consideration of power cells placement is described thereafter. A few different flight configurations is taken into consideration within weight analysis. Final part contains evaluation of optimization and design process.
Klíčová slova:
elektrický pohon; hmotnostní rozbor; křídlo; lehký sportovní letoun; letové výkony; Návrh; optimalizace; Design; electrical power unit; flight performances; light sport aircraft; optimisation; weight analysis; wing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197205