Název:
Rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků od 1. do 2. ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Development of self-assessment skills in pupils 1st and 2nd year of primary school
Autoři:
Durníková, Radka Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rigorózní práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část je zaměřena na prezentaci poznatků z oblasti školního hodnocení a sebehodnocení žáků, vymezuje základní pojmy, typy, formy a funkce hodnocení a sebehodnocení, soustředí se především na možnosti a strategie rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků na počátku školní docházky. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se dlouhodobým mapováním rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků od počátku 1. do poloviny 2. ročníku základní školy. Část výzkumu je věnována konkrétním strategiím třídního učitele pozorovaných žáků, které pozitivně ovlivňují rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků, a možnosti zapojení rodičů do procesu rozvoje sebehodnocení jejich dítěte při společných konzultacích mezi učitelem, žákem a rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA školní hodnocení sebehodnocení popisný jazyk klima třídy strategie pro rozvoj dovednosti sebehodnocení konzultace učitel - žák - rodiče (tripartita)This thesis has a theoretical and an exploratory character. The theoretical part is focused on the knowledge in the field of school evaluation and self-assessment of pupils. It defines the basic concepts, types, forms and functions of evaluation and self- assessment. The main aim is to define ways and various strategies to develop self- assessment skills of children in the beginning of primary school. The research questions and methods of investigation are formulated in the theoretical part. It presents results of long-term research about development of self- assessment skills of children from the beginning of 1st grade to the end of the first half of 2nd grade. One of the most significant parts of the research is devoted to specific strategies of the teacher, which positively affect the development of self- assessment skills of pupils, as well as involving parents in this process during a common consultation of teacher, student and parent. KEY WORDS evaluation self-assessment descriptive language classroom climate strategies for developing skills of self-assessment consulting teacher - student - parents
Klíčová slova:
klima třídy; konzultace učitel - žák - rodiče (tripartita); popisný jazyk; sebehodnocení; strategie pro rozvoj dovednosti sebehodnocení; školní hodnocení; classroom climate; consulting teacher - student - parents; descriptive language; evaluation; self-assessment; strategies for developing skills of self-assessment