Original title: Anthroposofie: cesta celostního rozvoje osobnosti
Authors: Navrátil, Adam ; Beneš, Milan (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2002
Language: cze
Abstract: Proč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání.
Keywords: antropozofie; waldorfská pedagogika

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository (accessible only from computers with university IP address).
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/125235

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-438862


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2021-05-16, last modified 2024-01-26


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share