Original title:
Společné zájmové aktivity rodičů a dětí
Translated title:
Common parent/children activities of interest
Authors:
Treichel, Tomáš ; Gillernová, Ilona (advisor) ; Šnoblová, Vladěna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce tematizuje různé aspekty současného rodinného života a jejich vztah se společně realizovanými zájmovými činnostmi rodičů a dětí. Práce se věnuje obzvlášť dopadům těchto činností na socializační a edukační proces u dítěte a formování vztahu mezi rodiči a dětmi. Tyto procesy probíhají vždy na pozadí určitého výchovného stylu, který se ukazuje být jako potencionálně velmi důležitým faktorem ve vztahu ke způsobům a četnosti realizací společné zájmové činnosti. Výzkumná část práce tak slouží k objasnění vztahu mezi některými aspekty výchovného působení a společně prováděnými zájmovými aktivitami. Klíčová slova společné zájmové aktivity, výchovné styly, zájmová činnost, volný časIn this thesis, various aspects of contemporary family life, relationships and activities of interest shared by parents and children are presented. The work deals primarily with the effects of these shared activities on the socialisation and educational process of children and the formation of the relationship between parents and children. These processes occur in the context of a specific educational style, which can be a significant factor affecting the means and frequency of realisation of shared extracurricular activities. The research section of this thesis then aims to elucidate the relationship between some aspects of educational style and activities of interest shared by parents and children. Key words: common parent-child activities, educational style, aktivity of interest, leisure time
Keywords:
common parent-child activities|educational style|aktivity of interest|leisure time; společné zájmové aktivity|výchovné styly|zájmová činnost|volný čas
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/123413