Original title:
Vliv motivace na tvořivost studentů a žáků
Translated title:
Influence of motivation to the creativity of students and pupils
Authors:
Preislerová, Šárka ; Zábrodská, Kateřina (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Společnost v porovnání s minulostí vyvíjí stále větší tlak na výkon žáků a studentů, což nemusí být pokaždé vhodné. Důraz na výkon je kladen na všech úrovních škol, od mateřských škol až po střední. Cílem této práce je vyhledat dostupné teoretické poznatky a posoudit, jak druhy motivace ovlivňují tvořivost studentů a žáků. Po shrnutí a posouzení současných teorií motivace a rozvoje tvořivosti se práce přesměruje ke konkrétním aktuálním výzkumům v české praxi. Analýzou současných teorií a aktuálních výzkumů vznikne nový přehled, který může poskytnout pedagogům doporučení k vhodnému způsobu zapojení žáků a studentů do kreativní činnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Compared to the past our society puts more and more pressure on the performance of students that may not be whenever sufficient. There is emphasis put on performance at all levels of school. The aim of this work is to research available theoretical knowledge and to asses which sort of motivation influences significantly creativity of students and pupils. Taking into account current theories of motivation and theory of creativity and it ́s development, the work will be focused on specific and actual research in czech practice. Based on analysis of current theories and actual research it will arise a new overview that can be provided to the teachers as recommendation how to appropriately engage students and pupils into creative activity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
motivation|creativity|performance|competence|personality|autonomy|intelligence|feature|motiv|instristic motivation|extrinsic motivation|needs|goals|expectation; motivace|tvořivost|výkon|kompetence|osobnost|autonomie|inteligence|rys|motiv|vnitřní motivace|vnější motivace|potřeby|cíle|očekávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/123281