Original title:
Výuka volejbalu v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách
Translated title:
Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school
Authors:
Plochá, Johana ; Vorálek, Rostislav (advisor) ; Kočíb, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Výuka volejbalu v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách Cíle: Cíl byl zaměřen na průzkum znalostí a zkušeností žáků ze základních a středních škol o sportovní hře volejbalu. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové vyučují volejbal v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách. Metoda: V bakalářské práci se vyskytuje kvantitativní metoda. Data byla získána prostřednictvím anonymních dotazníků od pedagogů tělesné výchovy a žáků základních a střední škol. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že žáky základních i středních škol výuka volejbalu při hodině tělesné výchovy zajímá. Znalost volejbalových pravidel žáci prokázali na dostačující úrovni a učitelé tělesné výchovy vytváří optimální podmínky pro výuku volejbalu během tělesné výchovy. Klíčová slova: Tělesná výchova, vyučovací předmět, žák, učitel, Rámcový vzdělávací program.Title: Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school Aims of work: The aim of this thesis was primarily focused on student's knowledge and experience with volleyball at primary and secondary school. A secondary aim was to find out what is the way the teachers teach volleyball. Methodology: The bachelor thesis was written based on the quantitative method. All data were obtained through anonymous questionnaires from physical education teachers and primary and secondary school students. Results: The results show that students from primary and secondary schools are interested in studying volleyball in a physical education class. Students have demonstrated knowledge of volleyball rules at a sufficient level and teachers have demonstrated optimal conditions for teaching volleyball in a physical education class. Key words: Physical education, school subject, student, teacher, framework education programme.
Keywords:
framework education programme; Physical education; school subject; student; teacher; rámcový vzdělávací program; Tělesná výchova; učitel; vyučovací předmět; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/120319