Název:
Úspěšnost podání v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu.
Překlad názvu:
Success of serving at the end of sets and beach volleyball matches.
Autoři:
Paličková, Dominika ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Petružela, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Úspěšnost podání v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu. Cíl: Cílem práce je zjištění úspěšnosti podání hráček z hlediska sledování vybraných faktorů v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu. Metody: Výzkumný soubor tvoří elitní český ženský beach volejbalový pár. Ve své práci využívám metodu pozorování a rozhovoru. Pozorování spočívá v zaznamenávání provedených podání do tabulek pomocí určených škál. Rozhovor je zaměřen na pocity při vlastním podání hráček a určité faktory ovlivňující hráčky v průběhu utkání. Výsledky: Výsledky byly zaznamenány do grafů, ke každému z nich následuje slovní zhodnocení. Grafické výsledky doplňuje rozhovor s hráčkami. Klíčová slova: Podání, herní výkon, psychický tlak, pocity, pozorováníTitle: Success rate of beach volleyball serves at the end of the sets and matches. Objective: The aim of the thesis is to find out a success rate of serves based on observing chosen factors at the end of the beach volleyball sets and matches. Methods: The research sample is represented by the Czech women's beach volleyball elite pair. There are observation and interview methods used in the thesis. The observation is expressed by filling information about serves into tables through stated scales. The interview is focused on player's feelings while serving and specific factors that influence players through the whole match. Results: The results were recorded into graphs and each of them has its own comment. The graphic results are complemented by interviews with players. Keywords: Serve, game performance, mental pressure, feelings, observation
Klíčová slova:
herní výkon; pocity; Podání; pozorování; psychický tlak; feelings; game performance; mental pressure; observation; Serve