Název:
Factors influencing young consumers in the wine market
Autoři:
Vičík, Jakub Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The diploma thesis seeks to conceptualize the problematic of the influence of var-ious factors on Millennial generation of wine consumers in the Czech Republic and Slovakia. The literature review provides thorough insight into the factors af-fecting purchasing behaviour with a focus on specifics of examined generational cohort. The main source of information for the analysis of respective markets was a questionnaire survey conducted in October 2016. The research works with a sample comprising of 636 respondents from the Czech Republic and 356 from Slovakia further complemented by focus group (n=8). The findings of this study were used to formulate recommendations for wine producers and marketers.Tato diplomová práce se zaobírá problematikou vlivu různých faktorů na Generaci Y na trhu vína v České republice a na Slovensku. Literární rešerše poskytuje podrobný vhled na faktory ovlivňující nákupní chování se zaměřením na specifika pozorované generační kohorty. Hlavním zdrojem informací pro analyzování příslušných trhů byl dotazníkový výzkum, který proběhl v říjnu roku 2016. Práce operuje s odpovědmi 636 respondentů z České republiky a 365 ze Slovenska doplněnými o výsledky ze skupinové diskuze (n=8). Výsledky této studie byly podkladem pro formulaci doporučení pro producenty vína a pracovníky v marketingu.
Klíčová slova:
dotazník; generace Y; marketingový výzkum; spotřebitelské chování; trh s vínem