Original title:
Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty
Authors:
Pražský, Roman Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Pražský, R. Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení ekonomických dopadů užití klamavé reklamy na podnikatelské subjekty, a to jak na hospodářský výsledek, tak i na další ekonomické ukazatele. V práci byla užita především metoda analýzy, dále také komparace, zobecnění a deskripce. Zkoumal jsem tři různě velké a známé společnosti z různých podnikatelských sfér. Hledal jsem souvislosti mezi užitím klamavé reklamy a vývojem hospodářských výsledku, provozních hospodářských výsledků a tržeb vybraných podniků. Posléze jsem výsledky porovnal a vyvodil závěry. Dopracoval jsem se ke zjištění, že závažnější ekonomické dopady užití klamavé reklamy jsou u drobných nebo méně známých podniků než u těch s dlouhou tradicí. V závěrečných pasážích práce jsem zformuloval doporučení pro širší podnikatelskou veřejnost. Vyšší vypovídací hodnotu práce je možné získat navýšením počtu zkoumaných podniků nebo ekonomických ukazatelů.Pražský, R. Misleading advertising and its impact on business entities. Bachelor Thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2017. The aim of this bachelor thesis is to evaluate the economic impacts of using the misleading advertisement on business entities, both on the economic result and other economic indicators. In the thesis were mainly used the methods of analysis, comparison, generalization and, also description. I have studied three different large and known companies from different business spheres. I was looking for connections between the use of misleading advertisement and the progress of profit, operating profit and sales of selected companies. Then I compared the results and concluded the conclusions. I figured out that more serious economic impacts of misleading advertisement are on smaller or less known companies, than on those with long-standing traditions. In the final passages of the thesis I have defined recommendations for wider business community. Higher predictive value of some other thesis related to this topic can be obtained by increasing the number of surveyed companies or economic indicators.
Keywords:
hospodářský výsledek; klamavá reklama; nekalá soutěž; reklama; tržby