Original title:
Chování spotřebitele při nákupu zahraniční dovolené prostřednictvím cestovní agentury
Authors:
Kasárník, Tomáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Kasárník, T. Chování spotřebitele při nákupu zahraniční dovolené prostřednictvím cestovní agentury. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak se spotřebitel ve věku 18 až 65 let chová při nákupu letní zahraniční dovolené prostřednictvím cestovní agentury, jaké faktory ho při nákupu ovlivňují a jaké jsou jeho preference. Základem práce je literární rešerše, která obsahuje dosavadní přehled zkoumané problematiky, což vytváří základ pro praktickou část práce. V praktické části byla analyzována sekundární data získaná od největších cestovních agentur v České republice a primární data získána prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož se zúčastnílo 311 respondentů. Po zpracování sekundárních i primárních dat byly zjištěny měnící se trendy při nákupu zahraniční letní dovolené, chování spotřebitelů dle věkových kategorií pří nákupu letní zahraniční dovolené prostřednictvím cestovní agentury, preference spotřebitelů při nákupu letní zahraniční dovolené, dále faktory, které spotřebi-tele při výběru dovolené ovlivňují a na základě těchto zjištění byla navrhnuta doporučení cestovní agentuře Zájezdy.cz pro zvýšení prodeje.Kasárník, T. Consumer behaviour during purchase of foreign holiday through travel agency. Brno: Mendel University, 2017. Goal of this bachelor thesis is to find out, how consumer at the age of 18 till 65 act during purchase of foreign holiday through travel agency, which factors influence him and which preferences he has. First part of this bachelor thesis is general knowledge of existing literature dealing with this topic. In practical part was accomplished analysis of secondary data, which was acquired from two greatest travel agencies in Czech Republic and primary data, which was acquired by questionnaire survey (311 respondents). After the primary and secondary data were processed, many discoveries were detected. It was found how trends during the purchase of foreign summer holiday are changing, how consumer acts during purchase of foreign holiday through travel agency in diffedent age brackets, preferences of consumer during purchase of summer foreign holiday, factors which influence consumer during purchase decision making and on the basis of these discoveries were suggested suitable recommendation to travel agency Zájezdy.cz
Keywords:
cestovní agentura; cestovní ruch; chování spotřebitele; letní dovolená