Original title:
Tvorba fotorealistických V-Ray materiálů a jejich aplikace v programu 3Ds Max
Authors:
Kramárik, Jakub Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá představením vlastností V-Ray materiálů a jejich tvorbě. Pomocí těchto materiálů je možno vytvářet fyzikálně přesné fotorealistické povrchy objektů ve vizualizacích v programu Autodesk 3Ds Max. V první části jsou popsány charakteristiky různých povrchů a jejich optické vlastnosti v závislosti na dopadu světla. V této části jsou také rozebrány všechny V-Ray materiály a jejich vlastnosti vztažené zejména na vizualizace interiérů. Práce se také zabývá problematikou mapování na objekty a HDRI mapování. V praktické části se práce zabývá tvorbou komplexních fotorealistických V-Ray materiálů a jejich aplikací na objekty. V této části je také vytvořen tutoriál pro tvorbu vlastních textur v rastrovém editoru, které jsou ve spojení s vytvořenými materiály použity ve vzorové vizualizaci interiéru.The thesis deals with introduction of V-Ray material properties and their production. By means of these materials it is possible to create physically accurate photorealistic surfaces of objects in visualisations in Autodesk 3Ds Max program. In the first part are described the characteristics of different surfaces and their optical properties depending on the impact of light. In this part are also analysed all V-Ray materials and their properties related specifically to visualisations of interiors. The thesis also deals with the issues of mapping onto objects and HDRI mapping. In the practical part the thesis pursues creating complex photorealistic V-Ray materials and their application on objects. In this part a tutorial for creating your own textures in grid editor is also made. In conjunction with created materials, these textures are used in a sample interior visualisation.
Keywords:
3DS Max; interiér; materiály; render; V-Ray; vizualizace