Název:
Vliv zatížení motoru JOHN DEERE 8320R na výstupní parametry strojů na zpracování půdy
Autoři:
Liška, Martin Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá konstrukcemi traktorů vyšších výkonových tříd. Teoretická část diplomové práce poukazuje na problematiku emisí spalovacích motorů. Z kon-strukčních prvků je probrán vznětový motor, vstřikovací systém Common Rail, současný trend v konstrukci převodovek mechanických, hydromechanických a hydrodynamic-kých. Další problematika se zabývá konstrukcí podvozků, a to především konstrukcí přední nápravy kolového traktoru. Poslední problematikou popsanou v teoretické části je regulační hydraulika traktorů a její systémy regulace. Praktická část diplomové práce obsahuje terénní měření kolového traktoru John Deere 8320R v agrotechnických opera-cích se stroji značky Köckerling a Lemken v zemědělském podniku Zeas Polešovice a.s. V terénním měření byly sledovány dvě oblasti práce motoru. První oblast práce motoru se pohybovala v rozsahu otáček 1500 - 1800 min-1, druhá oblast práce motoru se pohy-bovala v rozsahu otáček 1800 - 2100 min-1. Mezi měřené parametry patřila spotřeba paliva, celkový čas, čas na otáčení, otáčky motoru, šířka záběru a hloubka zpracování půdy. Z naměřených hodnot byla vypočítána efektivní spotřeba paliva, operativní spo-třeba, efektivní výkonnost, operativní výkonnost a pracovní rychlost souprav.This thesis deals with construction of higher output tractors. The theoretic part is di-vided into three main parts. The first part of this thesis is about emissions of internal combustion engine and element of construction as are compression ignition engine and Common rail fuel injection. The second part is about constructions of undercarriage primarily about front axle of tractor. The last part deals with tractor hydraulic system and its control systems. The practical part of this thesis is about John Deere 8320 R. All measurements have been provided in agriculture operations with machines of Köckerling and Lemken in Zeas Polešovice a. s. The field measurements are divided into two parts of engine work. In the first part of work, the engine has the revolution 1500-1800 min-1, in the second part of work, the engine has the revolution 1800-2100 min-1. Fuel Consumption, total time, revolution, time for rotation, width and depth of the harrow were included. The measured values were calculated effective fuel consumption, opera-tional consumption, efficient performance, operational efficiency and working speed trains.
Klíčová slova:
emise traktoru; motor; otáčky motoru; podvozek traktoru; převodovky traktoru; regulační hydraulika; spotřeba paliva; výkonnost