Název:
Spotřební chování na trhu s masem a masnými výrobky
Autoři:
Šajnar, Jiří Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Šajnar, J. Spotřební chování na trhu s masem a masnými výrobky. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s masem a masnými výrobky. Orientační analýza popisuje vývojové trendy produkce a spotřeby těchto komodit v České republice a ve světě. V rámci těchto analýz je prokázán statisticky významný vztah mezi HDP na hlavu a spotřebou masa. Dále jsou odhanuty cenové elasticity pro Českou republiku. Na tyto analýzy navazuje primární výzkum realizovaný na základě dotazníkového šetření, který přináší podrobnější inforamce o preferencích a faktorech ovlivňujících spotřební chování při nákupu masa a masných produktů. Výsledky jsou následně využity pro segmentaci trhu a výsledná doporučení pro podnikatele i spotřebitele.Šajnar, J. Consumer behaviour on the market with meat and meat products. Di-ploma thesis. Brno: Mendel University, 2018. The diploma thesis deals with consumer behaviour on the market with meat and meat products. The analysis of secondary data is focused on describing trends in production and consumption of these commodities in the world and in the Czech republic. Within this analysis the significant relationship between GDP per capita and meat consumption is proved and price elasticities for the Czech republic are estimated. Further, there are evaluated results of the primary research based on questionnaire survey, which provides more detailed information about consumer preferences and factors affecting their behaviour. The results are subsequently used for market segmentation and final recommendation for the entrepreneurs and consumers.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; masné produtky; maso; spotřebitelské chování