Název:
Sociálne siete a jejich využitie pri propagácii turistickej destinácie
Autoři:
Handzušová, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou sociálních sítí a jejich využití při propagaci turistické destinace. Využitím metod eye trackingového šetření, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření byly identifikovány faktory působící na spotřebitele na sociálních sítích v oblasti cestování a preference spotřebitelů v této oblasti. Pozornost byla zaměřena na význam influencerů využívaných při propagaci destinace a jejich dopad na spotřebitele v rozhodovacím procesu. Identifikovány byly faktory působící na vizuální vnímání příspěvků propagujících turistickou destinaci na sociální síti Instagram. Využitím výzkumných metod a analýzou faktorů byl dosažen cíl práce, a to navržení vhodných doporučení pro subjekty zabývající se propagací turistické destinace.This thesis deals with the issue of social networks and their use in the promotion of a tourist destination. Using eye tracking method, in-depth interviews and survey research, factors affecting consumers on social networks and consumer preferences in this area were identified. Focus lies on the importance of influencers used in the promotion of a destination and their impact on consumers‘ decision-making process. Therefore, factors influencing the visual perception of posts promoting a tourist destination on the social network Instagram were elaborated. By using research methods and analyzing factors, the goal of the work was achieved, namely to propose appropriate recommendations for promoters of tourist destinations.
Klíčová slova:
destinace; eye tracking; hloubkový rozhovor; influencer marketing; Instagram; sociálni sítě