Original title:
Komunikační strategie cílená na skupinu "senioři"
Authors:
Šocová, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá nalezením vhodných nástrojů marketingové komunikace pro oslovení seniorů, které by firmy mohly využít při tvorbě komunikační strategie. Práce se zaměřuje na identifikaci specifik cílového skupiny seniorů a zjištění jejich vnímání jednotlivých komunikačních nástrojů. Dále je cílem předložit obecná doporučení pro tvorbu komunikační strategie, aby co nejvíce cílila na specifický segment zákazníků, kterými senioři jsou. K naplnění cíle byla provedena analýza primárních a sekundárních dat. Pro sběr primárních dat bylo využito kvantitativního a kvalitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 220) a hloubkových rozhovorů (n = 8). Na základě výsledků analýz byla stanovena doporučení pro firmy týkající se využití jednotlivých komunikačních kanálů při zacílení svého produktového portfolia na seniory.The diploma thesis deals with finding suitable tools of marketing communication for seniors that companies could use in creation of communication strategy. The thesis is focused on identifying specifications of seniors target group and their perception of individual communication tools. The next aim is to present some general recommendations for creating the communication strategy to target the specific segment of seniors as much as possible. Primary and secondary data were analysed to achieve the goals. Quantitative and qualitative research though questionnaire surveys (n = 220) and in-depth interviews (n = 8) was used to collect primary data. According to the analyses results, the recommendations have been suggested to companies, regarding the use of communication channels, for targeting their product portfolio to seniors.
Keywords:
komunikační strategie; nástroje marketingové komunikace; propagace; reklama; senioři; stárnutí