Název:
Společenská odpovědnost firem v hotelnictví
Autoři:
Staňková, Adéla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Staňková, A. Společenská odpovědnost firem v hotelnictví. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem v hotelnictví. Tato problematika je nejdříve představena v literární rešerši, ve které je čerpáno z českých i zahraničních zdrojů. Obsahem diplomové práce je průzkum vlivu společenské odpovědnosti na spotřební chování návštěvníků a jejich celkový postoj k této problematice. Pozornost je věnována také vlivu na loajalitu návštěvníka. Tento průzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření mezi návštěvníky hotelových zařízení. Výsledná data jsou analyzována pomocí statistických metod. Zkoumána je taktéž aktuální situace mezi hotelovými zařízeními v České republice, včetně podmínek pro realizaci společensky odpovědných aktivit. K tomu byly využity sekundární zdroje publikované především odbornými organizacemi České republiky. I v tomto případě bylo využito dotazníkové šetření, a to mezi poskytovateli hotelových služeb v České republice. Výsledkem realizovaných průzkumů je malá míra záměrné implementace společensky odpovědných aktivit podniků a tím pádem i jejich minimální propagace. Nedostatečná propagace vede k nízké informovanosti návštěvníků, a tím pádem minimálnímu vlivu na jejich spotřební chování. Za nejdůležitější aktivity ze strany návštěvníků jsou považována opatření podporující ochranu přírody, místní kulturu a využívání regionálních produktů. Na základě analýzy literárních zdrojů a výsledků realizovaných průzkumů jsou v závěru práce navržena praktická doporučení pro poskytovatele hotelových služeb.Staňková, A. Company social responsibility in the hotel industry. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2019. This diploma thesis deals with the concept of corporate social responsibility in hotel industry. First, the topic is introduced in literature overview, in which both Czech and foreign secondary sources are used. The main content of the diploma thesis is a questionnaire survey among hotel visitors which aim is to analyse the impact of corporate social responsibility on consumer behaviour and their overall attitude to this issue. The survey also focuses on the visitor’s loyalty in connection with social responsibility. Also, current situation among hotel facilities in the Czech Republic is analysed, including conditions for the implementation of socially responsible activities. In this case, secondary sources published by professional organizations of the Czech Republic were used as well as questionnaire survey among hotel facilities. One of the findings of both surveys is a lack of intentional implementation of socially responsible activities and therefore insufficient promotion. Insufficient promotion leads to low awareness of visitors and minimal impact on their consumer behaviour. From the visitors’ point of view, the most important measures are considered environmental protection measures, activities supporting local culture and the use of local products. Based on literature overview and research findings, practical solutions and recommendations for hotel service providers are suggested.
Klíčová slova:
cestovní ruch; hotelnictví; loajalita; management; společenská odpovědnost firem; spotřebitelské chování; udržitelný rozvoj