Název:
Stratégia rozvoja vybranej destinácie
Autoři:
Bartková, Natália Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaobírá možnostmi rozvoje destinace Lopušná dolina a hodnotí její současnou situaci. V teoretické části jsou popsány základní pojmy o cestovním ruchu, destinaci, partnerstvích destinaci, marketingu a managementu destinace a organizace cestovního ruchu na Slovensku. V analytické části je charakterizována destinace, její nabídka a organizace. Na základě dat z dotazníku jsou charakterizováni návštěvníci destinace. V návrhové části jsou popsány možnosti rozvoje oblasti vzhledem k zjištěným nedostatkům vyplývajícim z analýzy. Jako největší nedostatek je zjištěna nedostatečná propagace destinace. Cílem práce je formulace strategie rozvoje destinace, kterou je marketing a propagace oblasti. Je vytvořen komunikační mix destinace, který je ekonomicky zhodnocen.The thesis deals with possibilities of development of the destination Lopušná do-lina and defines its current state. Theoretical part establishes basic terminology of tourism, destination, partnerships in destination, marketing and management of destination, and organisation of tourism in Slovakia. In analytical part, the destination is characterised with its supply and organisation. Destination’s visitors are characterised based on the data form the questionnaire. In the proposition part are described possibilities of the development regarding drawbacks found in analysis. The greatest flaw found is insufficient promotion of the destination. The aim of the thesis is the formulation of the development strategy, which is marketing and promotion of the area. Marketing communication mix is created and eco-nomically evaluated.
Klíčová slova:
cestovní ruch; destinační management; komunikační mix; Lopušná dolina; marketingová strategie; propagace; turistická oblast; vysokohorský cestovní ruch