Original title:
Společenská odpovědnost v cestovním ruchu
Authors:
Šulová, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Šulová, V. Společenská odpovědnost v cestovním ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Hlavním cílem diplomové práce „Společenská odpovědnost v cestovním ruchu“ je navržení strategie společenské odpovědnosti (zkr. CSR) pro podniky v oblasti cestovního ruchu konkrétně pro ubytovací zařízení. První část je tvořena diskuzí alternativních přístupů a pohledů, analýzou odborné literatury a výzkumů v této oblasti a srovnáním výsledků a názorů jednotlivých stran. Tato část poslouží hlavně k lepší orientaci v této problematice, k možnosti srovnání odlišných názorů a zobrazení hlavních problémů v oblasti CSR a udržitelného rozvoje, se kterými se podniky v tomto sektoru potýkají. Z kvalitativního a kvantitativního výzkumu vyplývá, že v oblasti ubytovacích zařízení je nutné při posuzování aktivit společenské odpovědnosti rozlišovat velké podniky a malé a střední podniky. Velké podniky mají aktivní přístup k těmto aktivitám a věnují se jim, v rámci dalšího rozvoje je důležité, aby se zaměřily na reportování svých výsledků. Malé a střední podniky jsou v aktivitách společenské odpovědnosti pasivní a pokud nějaké činnosti vykonávají, tak jako součást běžného fungování, hlavním důvodem je nedostatečná informovanost o celé problematice a možnostech rozvoje této oblasti.Šulová, V. Corporate Social Responsibility in Tourism. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. The main goal of the diploma thesis "Social Responsibility in Tourism" is to propose a CSR strategy for tourism companies specifically for accommodation facilities. The first part consists of the discussion of alternative approaches and perspectives, the analysis of professional literature and research in this field and the comparison of the results and opinions of individual parties. This section will mainly help to better focus on this issue, compare different views, and portray key CSR and sustainable development challenges faced by businesses in the sector. Qualitative and quantitative research shows that in the area of accommodation facilities it is necessary to distinguish between large enterprises and small and medium-sized enterprises when assessing social responsibility activities. Large businesses have an active approach to these activities and are committed to them, and in the further development it is important to focus on reporting their results. Small and medium-sized enterprises are passive in social responsibility activities, and if they do business as part of their normal operations, the main reason is the lack of information about the whole issue and the possibilities of developing this area.
Keywords:
cestovní ruch; CSR; společenská odpovědnost; ubytovací zařízení; udržitelnost