Original title:
Vizualizace mračen bodů pomocí Unreal Enginu
Authors:
Zejda, Martin Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro vizualizaci mračen bodů pomocí virtuální reality. Obsahuje podrobný popis vývoje aplikace v herním enginu Unreal Engine 4 a propojení tohoto enginu s virtuální realitou Oculus Rift a HTC Vive. Součástí vývoje jsou problematiky importu a vykreslování mračen bodů, optimalizace výkonu, ovládání a interakce aplikace, nastavení virtuální reality a designu uživatelské nabídky.This bachelor thesis deals with the development of an application for the visualization of point clouds using virtual reality. It contains a detailed description of the development of the application in Unreal Engine 4 and connecting this engine to the virtual reality of Oculus Rift and HTC Vive. Development includes importing and rendering of point clouds, performance optimalization, application control and interaction, virtual reality set-up, and user interface.
Keywords:
mračna bodů; Unreal Engine; virtuální realita