Název:
Didaktická pomůcka pro environmetální vzdělávání
Autoři:
Pokorná, Pavla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky pro environmentální vzdělávání. Práce má dvě části teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je na základě získání poznatků z odborných zdrojů objasnit základní pojmy vztahující se k environmentálnímu vzdělávání v souvislosti s naučnými stezkami a k didaktickým pomůckám se zaměřením na pracovní listy a na zásady jejich tvorby. Dílčím cílem je přiblížení problematiky a významu naučných stezek. Metodami použitými pro tvorbu teoretické části jsou analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je tvorba pracovního listu, který bude použit v rámci již existující naučné stezky „Poznáváme Rajhradsko“. Pracovní list je zpracován pro vybranou část naučné stezky. Dalším cílem praktické části je zpracování metodického doporučení pro učitele, jak s pracovními listy pracovat a jaké kompetence budou u žáků v rámci této činnosti rozvíjeny.Bachelor thesis deals with creation of didactic aid for environmental educa-tion. The thesis has theoretical and practical parts. The aim of the theoretical part is to acquire the knowledge from professional sources to clarify the basic con-cepts related to environmental education in connection with the educational paths and didactical aids with a focus on the worksheets and the principles of their cre-ation. The partial aim is to approach the issue and importance of nature trails. The methods used for the theoretical part are analysis, comparison and synthesis. The aim of the practical part of the bachelor thesis is the creation of a worksheet, which will be used in the framework of the already existing educational trail "We Recognize Rajhradsko". The worksheet is processed for the selected part of the nature trail. Another aim of the practical part is to develop a methodical recom-mendation for teachers, how to work with the worksheets and what competencies will be developed for pupils in this activity.
Klíčová slova:
didaktické prostředky; ekologie a životní prostředí; environmentální vzdělávání; pracovní list