Název:
Marketingové šetření finančních příspěvků neziskovým organizacím
Autoři:
Kovačová, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je věnována individuálnímu dárcovskému chování populace v České republice. Cílem práce je odhalit faktory, které mají vliv na rozhodnutí poskytovat finanční dar neziskovým organizacím. V současné době není v České republice prováděno mnoho podobných výzkumů. V teoretické práci jsou vymezené základní informace o neziskových organizacích, neziskovém marketingu, financování neziskových organizací a dárcovském chování. V praktické části, je vyhodnocen kvantitativní výzkum. Prostřednictvím dotazníkového šetření byly zkoumány determinanty a motivace výzkumného vzorku vedoucí k filantropickému jednání. Bylo zjištěno, že individuální dárcovské chování je závislé na pohlaví, výši příjmu a věku jednotlivce. Základními motivacemi dárcovství jsou hodnoty a zásady, psychologické výhody, účinnost a nevyžádaná výzva.In this thesis I focus on the donor behavior fo the population in the Czech Republic. The aim of the thesis is to identify basic factor, that may influence the decision to provide donation to non-profit organizations. There are currently no similar re-searches in the Czech Republic. Firstly, in the theoretical part I define basic infor-mation about non-profit organizations, non-profit marketing, funding of non-profit organizations and also donor behaviour. In the practical part I reveal the analysis of quantitative research. Throught the questionnaire survey, there are identified determinants and motivation of research sample leading to philanthrop-ic behavior. Factor such as gender, income and age have an effect on donor behav-iour. The basic motivation of individual donation are values, psychological costs and benefits, efficacy and solicitation.
Klíčová slova:
fundraising; Individuální dárcovství; marketingový výzkum; motivace; neziskové organizace