Název:
Proceduralní generování planet
Překlad názvu:
Generating Procedural Planets
Autoři:
Fusek, Petr ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací jednoduše rozšiřitelné knihovny pro vytváření generátorů procedurálních povrchů planet. Cílem knihovny je umožnit použití původně dvourozměrných metod procedurálního generování map pro generování kontextuálně bohatého povrchu planet. Knihovna klade důraz na rozšiřitelnost a jednoduchost práce s generovaným povrchem. Umožňuje uživateli si vytvářet a parametrizovat vlastní generátory a využívat v nich vlastní algoritmy. Obsahuje také implementovaný generátor planetární výškové mapy, který využívá zjednodušeného modelu simulace kolizí tektonických plátů a tím generuje povrch s topologií obsahující pohoří, zálivy a souostroví. Takovýto povrch by měl vykazovat vizuální výsledky bližší realitě, nežli umožňuje klasický přístup s užitím procedurálních šumů. Knihovna je implementována společně s vizualizační aplikací prezentující vygenerované povrchy a umožňuje nastavit všechny možné vstupy generátoru pomocí GUI.
This bachelor's thesis deals with the design and implementation of an easily extensible library for creating generators of procedural planet surfaces. The aim of the library is to enable the use of originally two-dimensional methods of procedural map generation to generate a contextually rich planet surface. The library emphasizes the extensibility and simplicity of working with the generated surface. It allows the user to create and parameterize their own generators and use their own algorithms in them. It also includes an implemented planetary elevation map generator that uses a simplified model of simulating tectonic plate collisions to generate a surface with a topology containing mountains, bays and archipelagos. Such a surface should show visual results closer to reality than the classical approach using procedural noises allows. The library is implemented together with a visualization application presenting the generated surfaces and allowing to set all possible inputs of the generator using the GUI.
Klíčová slova:
C++; cubemapy; OpenGL; planety; planetární povrchy; planetární terén; procedurální generování; procedurální mapy; procedurální textury; tektonika; Voroného diagramy; C++; cubemaps; OpenGL; planetary surfaces; planetary terrain; planets; procedural generation; procedural maps; procedural textures; tectonics; Voronoi diagrams
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191471