Original title:
Pokročilá animace postav
Translated title:
Advanced Character Animation
Authors:
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (referee) ; Kajan, Rudolf (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce popisuje moderní techniky animací postav v reálném čase a jejich praktickou implementaci v jazyce C++ s použitím knihoven DirectX a PhysX. První část textu se zabývá výkladem vybraných způsobů animace a je zaměřena především na techniky animace pomocí klíčových snímků, skeletální animaci, metodu morfing a ragdoll simulaci. Následuje popis použitých knihoven DirectX a PhysX a popis metody snímání pohybu postav s využitím softwaru iPi Desktop Motion Capture. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní způsoby implementace popsaných animačních technik.
This thesis describes modern real-time character animation techniques and their implementation in C++ language using DirectX and PhysX libraries. The first part of the text deals with a presentation of selected animation principles and is focused mailny on key-frame animation, skeletal animation, morphing and ragdoll simulation. Then follows a description of used DirectX and PhysX libraries and description of motion capturing, using iPi Desktop Motion Capture software. The second part of this thesis is focused on particular ways of implementation of the described animation techniques.
Keywords:
Character animation; DirectX; iPi Desktop Motion Capture; Key frame animation; Morphing; Motion Capture; PhysX; Ragdoll simulation; Skeletal animatoin; Skinning; Animace pomocí klíčových snímků; Animace postav; DirectX; iPi Desktop Motion Capture; Morfing; PhysX; Ragdoll simulace; Skeletální animace; Skinning; Snímání pohybu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187475