Název:
Vzdělávání žáků cizinců na základní škole
Překlad názvu:
Education of Foreign pupils at Elementary School
Autoři:
Sixtová, Eva ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků-cizinců v období povinné školní docházky. Věnuje se platné legislativě, která ukotvuje jejich vzdělávání v běžných školních třídách. Seznamuje s nejdůležitějšími organizacemi, které se cizinci zabývají a pomáhají při jejich vzdělávání. Zmiňuje také vzdělávání žáků-cizinců ve vybraných státech Evropské unie, přičemž se podrobněji věnuje Spolkové republice Německo. Dále nabízí výčet moderních pedagogických strategií, které blíže vysvětluje a navrhuje možné efektivní a praxí prověřené způsoby práce s heterogenní třídou. Práce popisuje na příkladech z praxe, jak probíhá celý proces vzdělávání žáků-cizinců v praxi a s jakými obtížemi se jednotliví aktéři potýkají. KLÍČOVÁ SLOVA žáci-cizinci, základní vzdělávání, čeština jako druhý cizí jazyk, formativní hodnocení, podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebamiThis diploma thesis deals with the education of foreign pupils at a time of mandatory education. It looks at valid legislation that anchors their education in common classroom. It introduces the most important organizations that focus their activities towards foreigners and subsequently provide help with their education. It also mentions the education of foreign pupils in selected states of the European Union, while focusing in more detail on Germany. Furthermore, it presents a list of modern pedagogical strategies with further detailed explanation in order to suggest possible effective and proven ways of working with a heterogeneous class. The thesis describes, on the basis of practical examples, how the whole process of education of foreigners is practiced and what difficulties the individual actors face. KEYWORDS Foreign-pupils, elementary and lower secondary education, czech as foreign language, formative assessment, support for pupils with special needs
Klíčová slova:
formativní hodnocení; podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; základní vzdělávání; čeština jako druhý cizí jazyk; žáci-cizinci; formativní hodnocení; podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; základní vzdělávání; čeština jako druhý cizí jazyk; žáci-cizinci