Název:
Vliv hudby na spotřební chování v rámci gastronomických zařízení
Překlad názvu:
Influence of music on consumer behavioral in gastronomic facilities
Autoři:
Matějka, Filip ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hudba, jakožto pojem, který je v současnosti spojen mnoha různými odvětvími. V práci jde především o její napojení na možné využití v rámci ovlivňování spotřebního chování zákazníků. Z teoretických poznatků vychází najevo, že hudba je již po dlouhou dobu v tomto směru zkoumána a její vlivy na obecné chování či psychiku lidí jsou již dokázány. Ovšem co se týče vlastních studií na téma vlivu hudby na spotřební chování, je zde stále značný prostor pro další a podrobnější výzkumy a experimenty. Z práce vychází najevo, že některé starší studie ještě stále nebyly překonány, a i v současnosti jsou využívány jako zdroj pro novější výzkumy. Práce jako celek je zpracována z hlediska teoretického i praktického, z pohledu člověka, který na jejím začátku o vlivech hudby na psychiku člověka věděl pouze z vlastního pozorování, a tak její teoretická část sloužila primárně k vlastnímu poučení a pochopení koncepcí. Díky tomu mohl následně v praktické části proběhnout plánovaný výzkum. Výzkum byl sestaven dle ne zcela klasické metody terénního pozorování. Z toho vyplývá jeho experimentální podstata. Na jeho počátku však stála hypotéza, že specifikované hudební žánry mohou ovlivnit typologii konzumovaných alkoholických nápojů v konkrétní vybrané kavárně. Na základě výzkumu se však nepotvrdila, což se promítlo v...Music, as a term that is currently linked to many different sectors. The work is mainly about its connection to possible use in the context of influencing consumer behaviour of customers. Theoretical knowledge shows that music has been researched in this direction for a long time and its influences on the general behaviour or psyche of people are already proven. However, with regard to its own studies on the impact of music on consumer behaviour, there is still considerable scope for further and more detailed research and experiments. The work reveals that some older studies have still not been overcome and are currently being used as sources for newer research. The work as a whole is processed from a theoretical and practical point of view, from the perspective of a person, who knew about influence of music on humans psyché just from his own observation, so the theoretical part was used primarily for his own edification and understanding of theoretical concepts. This allows the planned research to be carried out in a practical part. The research was assembled according to the not quite classical method of field observation. It follows its experimental essence. At its beginning, however, it stood the hypothesis that the specified musical genres could influence the typology of consumed alcoholic...
Klíčová slova:
hudba; hudba v gastronomii; hudba v obchodním prostředí; Spotřební chování; terénní výzkum; vliv hudby na spotřební chování; vliv hudby na člověka; Consumer behaviour; field research; influence of music on consumer behaviour; influence of music on human beings; music; music in business environment; music in gastronomy