Název:
Řízení entit ve strategické hře založené na multiagentních systémech
Překlad názvu:
Strategic Game Based on Multiagent Systems
Autoři:
Knapek, Petr ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému podpory učení a plánování agentů schopných hry real-time strategických her typu StarCraft. Budou vysvětleny problémy ovládání herních objektů a protivníků počítačem a představeny obvykle používané způsoby řešení. Na základě analýzy je navržen a implementován nový systém využívající multiagentního přístupu k ovládání hry a metod strojového učení, který je schopný porážet protivníky a přizpůsobovat se novým výzvám.
This thesis is focused on designing and implementing system, that adds learning and planning capabilities to agents designed for playing real-time strategy games like StarCraft. It will explain problems of controlling game entities and bots by computer and introduce some often used solutions. Based on analysis, a new system has been designed and implemented. It uses multi-agent systems to control the game, utilizes machine learning methods and is capable of overcoming oponents and adapting to new challenges.
Klíčová slova:
agentní systémy; AI; bot; neuronové sítě; posilované učení; Q-learning; rozhodování a plánování; RTS; StarCraft; Strategické hry; strojové učení; umělá inteligence; agent systems; AI; artificial intelligence; bot; decision-making and planning; machine learning; neural networks; Q-learning; reinforcement lerning; RTS; StarCraft; Stratic games
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/180395