Original title:
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Translated title:
Conversion of Car Front Suspension
Authors:
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (referee) ; Hejtmánek, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
This diploma thesis is focused on the design of the conversion of the car front suspension for racing purpose. Existing suspension solution is described by analyse static and kinematic quantities. Furthermore, a change of suspension is proposed to improve the driving characteristics of the vehicle, where the kinematic, dynamic and strength analysis of the newly designed suspension is performed. The conclusion summarizes the comparison of the original and the new suspension design.
Keywords:
camber; caster; front axle; kinematics of suspension; push rod; roll centre; steering axis inclination; suspension; toe angle; upright; kinematika zavěšení; odklon kol; přední náprava; přepákování tlumiče; příklon rejdové osy; sbíhavost; střed klopení; těhlice; zavěšení; záklon rejdové osy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/175336