Název:
Simulace přistání na Měsíci
Překlad názvu:
Lunar Landing Simulation
Autoři:
Filo, Jakub ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této bakalářské práce je vypočítat a vizualizovat optimální sestupovou trajektorii lunárního modulu. Pro tento účel byla s pomocí 3D enginu Godot vytvořena aplikace, která vizualizuje sestupovou trajektorii a polohu lunárního modulu z datové sady. Naměřené souřadnice byly získány digitalizací grafů z letového plánu mise Apollo 11, který publikovala NASA. Následně byla vypočtena optimální trajektorie a tato porovnána s naměřenými historickými daty z přistání na Měsíci mise Apollo 11. S vytvořenou aplikací je možné interaktivně vizualizovat rozdíly mezi optimálními sestupovými trajektoriemi.
The goal of this bachelor thesis is to compute and visualize lunar module's optimal descent trajectory. An application for the visualization of the descent trajectory and lunar module's position from dataset was developed with the use of a 3D engine Godot. The measured coordinates were acquired through digitization of graphs from the NASA published Apollo 11 flight plan. Subsequently the optimal trajectory was computed and compared with the measured historical data from Apollo 11 Lunar landing. Using the designed application it is possible to interactively visualize the differences between optimal descent trajectories.
Klíčová slova:
Apollo 11; Bocop; flight trajectory visualization; Godot Engine; Lunar landing; optimal control; optimal trajectory; Apollo 11; Bocop; Godot Engine; optimální trajektorie; optimální řízení; přistání na Měsíci; vizualizace trajektorie letu
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/180226