Název:
Využití diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do běžné třídy mateřské školy.
Překlad názvu:
Use of diagnostics for inclusion two years old children in regular classroom of nursery school
Autoři:
KUČEROVÁ, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním tématem mé bakalářské práce je využití pedagogické diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do kolektivu a zjištění vývojových rozdílů mezi dvouletými a staršími dětmi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá problematikou a využitím pedagogické diagnostiky v prostředí mateřské školy. Dále pak jednotlivými oblastmi vývoje dětí se zaměřením na věkovou skupinu dvouletých a tříletých dětí a jejich charakteristickými vývojovými rozdíly. Praktická část seznamuje s průběhem šetření a výsledky pozorování dvou skupin dětí ve věku od dvou do čtyř let v hlavních oblastech jejich rozvoje. Také uvádí názory učitelů na specifickou práci s dvouletými dětmi a možnosti jejich diagnostiky v mateřské škole. Cílem práce je zjistit případné problémy při začleňování dvouletých dětí do heterogenní skupiny a navrhnout jejich řešení.The main topic of this bachelor thesis is the use of pedagogical diagnostics in the integration of two-year-olds into the collective and the detection of developmental differences between two-year and older children. The thesis is devided into two parts. The first theoretical part adressest problems and the use of pedagogical diagnostics in the kindergarten environment. In addition this section includes individual areas of development of children with a focus on the age group of two-year-old and three-year-old children and their characteristic developmental differences. The practical part introduces the course of the investigation and the results of the observation of two groups of children aged two to four years old focusing on the main areas of their development. It also presents the views of teachers on specific work with two-year-olds and the possibilities of their diagnosis in kindergarten. The aim of the work is to identify possible problems while integrating two-year-olds into a heterogeneous group and to propose solutions.
Klíčová slova:
dvouleté dítě; pedagogická diagnostika; potřeby dítěte; vývoj dítěte; children's development; children's needs; pedagogical diagnostics; two-year-old child Citace: KUČEROVÁ, Martina. Využití diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do běžné třídy mateřské školy.. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54315