Název:
Výtvarné techniky s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
Art technic with two years old children in the kindergarden
Autoři:
MAREŠOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky a metody s dvouletými, respektive dvouletými až tříletými dětmi v mateřských školách. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je věnována, vývoji takto starých dětí z pohledu fyziologických, kognitivních a emočních funkcí. V části praktické jsou uvedeny jednotlivé výtvarné techniky a jejich metodické zpracování včetně uvedení časové náročnosti, pomůcek a postupů k jednotlivým činnostem a jejich hodnocení. Cílem práce je zjištění, zda děti ve věkovém rozmezí dva až tři roky, které jsou nově začleněné do předškolního vzdělávání, jsou schopné porozumět postupu výtvarné techniky. Zda jsou děti schopné vykonat činnost s dopomocí nebo bez ní anebo jí alespoň napodobit. Dalším cílem je zjistit, která z aplikovaných technik je schopnostem a dovednostem dětí přiměřená a nebude jim činit více méně žádné problémy, a naopak, která je pro ně obtížná například z vývojového hlediska motoriky nebo kognice. Pro výzkum ve své práci je zvolena metoda pozorování, jelikož je pro toto téma nejrelevantnější vzhledem k zadání a také k věku dětí. V závěru jsou shrnuty všechny zjištěné poznatky a doporučení.The topic of this bachelor thesis is art techniques with two-year-old or more precisely two to three-year-old children in preschools. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, I characterize the development of this aged children from the perspective of physiological, cognitive and emotional functions. In the practical part I deal with individual art techniques and their methodical processing, including time-requirements, aids, and the approach for individual activities including evaluation. The goal of this work is to determine whether children ranging in age from two to three years and being newly integrated into the preschool are able to understand the process of art techniques and do them- with or without help- or at least imitate them. A further goal is to determine which of the applied techniques are least troublesome for the children and which bring the biggest challenges. For my research I chose the method of observation because it is most relevant to this topic with regard to the assignment and also to the age of the children. The conclusion summarizes all the findings and recommendations.
Klíčová slova:
dvouleté dítě; mateřská škola; podmínky vzdělávání; předškolní vzdělávání; výtvarné techniky; vývojové fáze; art techniques; conditions of education; developmental stages; preschool; preschool education; two-year-old child Citace: MAREŠOVÁ, Tereza. Výtvarné techniky s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54285