Název:
Typologie spotřebitelů na trhu s drogistickým zbožím
Překlad názvu:
Typology of consumers
Autoři:
MATĚJKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu identifikovat a popsat hlavní segmenty a jednotlivé typy zákazníků uvedených drogistických řetězců na základě jejich identity a spotřebního chování a následně uvést návrhy a doporučení pro drogistické řetězce. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje literárnímu přehledu, který byl zpracován na základě studia odborných knih a článků. Uvádí základní definice a pojmy týkající se dané problematiky. Zmiňuje pojem spotřebitel a spotřební chování, popisuje základní přístupy ke sledování spotřebního chování a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Také popisuje kupní rozhodovací proces včetně jeho fází. Dále jsou zde uvedeny základní přístupy k segmentaci trhu a zákazníků včetně popisu celého procesu segmentace, metody segmentace a podmínky správné segmentace. Poslední kapitola se věnuje přístupům k typologii spotřebitelů dle různých hledisek. V praktické části byl proveden kvantitativní marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě výsledků byla provedena segmentace spotřebitelů dle demografických znaků, jako je pohlaví a věk, a také dle preferované značky drogistického řetězce. Každý segment byl analyzován a detailně popsán z hlediska nákupního chování a na základě výsledných dat byly vytvořeny určité návrhy a doporučení pro drogistické řetězce. The aim of this work was to identify and describe the main segments and individual types of customers of the drugstore chains on the basis of their identity and consumption behaviour and subsequently to make suggestions and recommendations for drugstore chains. The whole thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part of the thesis is devoted to the literature review, which was based on the study of professional books and articles. It presents the basic definitions and concepts related to the issue. It mentions the term consumer, consumer behaviour, describes basic approaches to consumer behaviour monitoring, factors influencing consumer behaviour, purchasing decision-making process, market segmentation and consumer typology in various aspects. In the practical part, quantitative marketing research was conducted in the form of a questionnaire survey. Based on the results, consumer segmentation was performed according to demographic features such as gender and age, as well as the preferred drugstore brand. Each segment was analysed and described in detail in terms of purchasing behavior and based on the resulting data, some suggestions and recommendations for drugstore chains were created.
Klíčová slova:
drogerie; marketingový výzkum; segmentace trhu; spotřebitel; spotřební chování; trh drogistického zboží; consumer; consumer behaviour; drugstore; drugstore market; market segmentation; marketing research Citace: MATĚJKOVÁ, Jana. Typologie spotřebitelů na trhu s drogistickým zbožím. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54168