Original title:
Vybraná regionální značka kvality
Translated title:
Selected Regional Brand of Quality.
Authors:
BOŠTIČKOVÁ, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o regionálním značení, resp. o regionálních značkách sdružené v Asociaci regionálních značek (ARZ), jimiž jsou označovány produkty, za kterými stojí dobrá kvalita, tradice, jedinečnost, podíl ruční práce a šetrnost k přírodě. Autorka se zabývá jednou z těchto značek, tj. Kraj blanických rytířů - regionální produkt (registrovaná značka). Teoretická část je věnována vymezení pojmů regionálního značení, část praktická je soustředěna na výzkum, který naplní hlavní cíl práce - zjistit povědomí a názory spotřebitelů na vybranou regionální značku. Mezi další záměry patří zjištění názorů držitelů certifikátu značky a činnost koordinátora značky. K provedení výzkumu bylo užito jedné kvalitativní a jedné kvantitativní metody, jimiž byly řízené hloubkové rozhovory a dotazování. Praktická část je dále zaměřena na vyhodnocení výsledků a její závěr se věnuje prostoru pro možné návrhy na zlepšení povědomí vybrané regionální značky.This diploma thesis shows regional branding, especially regional brands associated in the Association of Regional Brands (ARZ), which is given to products. The marked products guarantee their extraordinary quality, tradition, specificity, proportion of manual work and respect for the environment. The author chose one of all brands in ARZ - i. e. Kraj blanických rytířů - regionální produkt(registered mark). In the theoretical part, there are issue of regional branding and key words connected with regional branding explained. The practical part deals with marketing research, in particular a qualitative and a quantitative method such as structured interviews and questionnaire survey. These methods will assure conduct of research essential for the objectives of the thesis. As for the main aim of the thesis, it is to find out consumers´ brand awareness and their attitude to the regional brand Kraj blanických rytířů - regionální produkt(registered mark). Findings of producers´ views on current system of the regional branding and regional co-ordinator´s activities are other aims of the thesis. This part also contains all results of the research including an assessment of established hypotheses. In conclusion, the proposals to the improvement of consumers´ brand awareness come.
Keywords:
brand awareness; marketing research.; regional brand; Regional product; territory of the regional brand Kraj blanických rytířů - regionální produkt(registered mark); marketingový výzkum.; povědomí o značce; Regionální produkt; regionální značka; území regionální značky Kraj blanických rytířů - regionální produkt(registrovaná značka) Citation: BOŠTIČKOVÁ, Lenka. Vybraná regionální značka kvality. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53262