Název:
Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory
Překlad názvu:
Developing visual art and social competences in pre school children through expressive disciplines
Autoři:
ZELINKOVÁ, Ludmila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je teoretickým pojednáním o rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím expresivních oborů. V příloze obsahuje praktické příklady tvořivých činností v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tvořivé činnosti jsou zde zaměřeny na expresivní obory, především pak na výtvarnou výchovu, artefiletiku a výtvarnou dramatiku s uplatněním animačního výchovného přístupu a jejich následnou reflexi. Cílem této bakalářské práce je vytvoření teoretického rámce pro usnadnění tvorby systému aktivit a specifických tvořivých činností v expresivních výtvarných oborech, který by vedl k optimalizaci vztahů ve skupině dětí a mohl být součástí primární prevence ve výchovném působení na první sociální skupiny. Systém tvořivých aktivit je sestaven tak, aby mohl být přínosem jak při denních aktivitách mateřské školy, tak při zájmových činnostech mateřských škol, na školách v přírodě, tvořivých dílnách s rodiči nebo při volnočasových aktivitách pro děti předškolního věku. This bachelor work is a theoretical treatise on developing visual and social competences of pre-school children through expressive means. It comprises in its attachment practical examples of creative activities following on the Framework Educational Program for Pre-school Education. Creative activities herein are focusing on expressive fields, primarily on visual arts education, artefiletics and visual arts drama utilizing animation educational approach and their subsequent reflexion. The aim of this bachelor work is to form a theoretical framework to support creation of a system of activities and specific creative activities in expressive visual art fields aimed at optimising the relationships in groups of children. This set of activities could constitute a part of primary prevention in educational work directed at primary social groups. This system of creative activities is assembled so as to contribute both to daily activities of the nursery school as well as to leisure activities of nursery schools, in schools-in-nature, creative workshops involving parents or in other free time activities intended for pre-school children.
Klíčová slova:
artefiletika; expresivní obory; prosociální chování; výtvarná dramatika; výtvarná výchova; výtvarné a sociální kompetence; artefiletics; expressive fields; prosocial behaviour; visual art and social competences; visual arts drama; visual arts education Citace: ZELINKOVÁ, Ludmila. Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52315