Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Kvalitativní analýza základních pohybových dovedností pomocí metodiky Haywoodové na prvním stupni základní školy v Českých Velenicích
Original title:
Kvalitativní analýza základních pohybových dovedností pomocí metodiky Haywoodové na prvním stupni základní školy v Českých Velenicích
Translated title:
Qualitative analysis of basic motor skills using the Haywod method at the primary school in České Velenice
Authors:
ŠVECOVÁ, Sabina Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na provedení kvalitativní analýzy pohybových dovedností (běh, skok z místa, hod jednoruč, chytání a kop) na prvním stupni ZŠ podle metodiky K. M. Haywoodové. Cílem práce bylo natočit videozáznamy s již aplikovanou metodikou a následně zhodnotit pohybové dovednosti žáků. Měření ze zúčastnilo 183 dětí základní školy v Českých Velenicích. V teoretické části práce je proveden rozbor motorického učení, pohybových schopností, atletických disciplín a rámcově vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že žáci základní školy spíše nezvládají práci horních končetin. Například v běhu je většina dětí v práci dolních končetin na nejvyšší úrovni, zatímco v práci horních končetin je největší četnost na druhé nejvyšší úrovni. Celkové výsledky hodnotíme pozitivně.My bachelor work is aimed at implementation qualitative analyses locomotive skills (running, long jump, overar throwing, catching and kick) at elementary schools accordingto Ms K. M. Haywood. The main point of my work was to make a video with already applied methodology and then to evaluate pupils movement skills. In this measurement was participate 183 children elementary school in Ceské Velenice. In the theoretical part we deal with motoric learning, locomotor skills, athletic disciplines and a general educational program. From the results imply that children elementary school rather don't cope job upper limbs. For example in running the majority of the children is the work of lower limb at the highest level, whereas in work of upper limb is the biggest frequency at the second highest level. We evaluate the overall results positively.
Keywords:
athletics; level; locomotive skills; physical education; students; atletika; pohybové dovednosti; tělesná výchova; úroveň; žáci Citation: ŠVECOVÁ, Sabina. Kvalitativní analýza základních pohybových dovedností pomocí metodiky Haywoodové na prvním stupni základní školy v Českých Velenicích. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/55772