Název:
Výuka finanční matematiky na SŠ z hlediska praxe
Překlad názvu:
Teaching financial mathematics at high schools from a practice point of view
Autoři:
Vohradská, Martina ; Tůmová, Veronika (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o publikacích, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a posléze určit na základě rozhovorů s odborníky z praxe případné návrhy na zlepšení výuky. Teoretická část se zabývá analýzou učebních materiálů a určením typových příkladů. Praktická část je věnována rozhovorům s odborníky z praxe. Ti posuzují dnešní znalost finanční gramotnosti klientů a také výukové materiály na SŠ.The thesis is dealing with the current state of teaching financial literacy and financial mathematics at high schools. It aims to summarize information about the publications on which it is based to teach financial literacy, and then identify possible suggestions to improve learning based on interviews with practitioners. The theoretical part deals with the analysis of teaching materials and the identification of typological examples. The practical part is devoted to interviews with practitioners. They assess today's knowledge of financial literacy of clients as well as teaching materials at high schools.
Klíčová slova:
finanční gramotnost; Finanční matematika; střední škola; Financial Literacy; Financial Mathematics; High School