Název:
Prostorový dopad finanční dimenze společenské odpovědnosti firmy ČEZ na rozvoj obcí
Překlad názvu:
Spatial impact of ČEZ corporation social responsibility on development of municipalities
Autoři:
Černý, Tomáš ; Hána, David (vedoucí práce) ; Feřtrová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Prostorový dopad finanční dimenze společenské odpovědnosti firmy ČEZ na rozvoj obcí Abstrakt Cílem práce je zmapování prostorové distribuce finančních darů Nadace ČEZ za pomoci metod prostorové analýzy dat. Dalším cílem je analyzovat vliv těchto finančních darů na rozvoj obcí z pohledu příjemců finančních darů. Nejdříve je v práci vymezeno teoretické zarámování konceptu společenské odpovědnosti firem. V další části jsou představeny závěry dosavadní literatury zabývající se dopadem společensky odpovědných aktivit na okolní komunity. Po souhrnu metodiky se práce zabývá analýzou finančních darů Nadace ČEZ a hledání prostorové dimenze finanční podpory. Představení závěrů dotazníkového šetření řeší předposlední část. Na závěr je shrnuta práce a odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: firemní dárcovství, společenská odpovědnost firem, obce, regionální rozvoj, ČeskoSpatial impact of ČEZ corporation social responsibility on development of municipalities Abstract The aim of the thesis is to map the spatial distribution of financial donations of the ČEZ corporate foundation using spatial data analysis methods. Another objective is to analyze an impact of these financial donations on the development of municipalities from the point of view of recipients of financial donations. At first, the theory of the Corporate Social Responsibility concept is defined. Next part presents the conclusions of the previous literature which focused on the impact of financial donations on communities. After the methodology, the thesis deals with an analysis of the financial donations of the ČEZ corporate foundation. Trends of spatial distributions are described as well. Introducing the results of the questionnaire survey is presented in the penultimate part. In the conclusion, the answers of research questions are summarized. Keywords: corporate financial donations, Corporate social responsibility, municipalities, regional development, Czechia